nedeľa 4. marca 2018

Výlet do Sofie



Ahojte! 
Niekedy sa stáva, že sedíte s kamarátmi vonku a rozprávate sa, čo by ste chceli urobiť, aké miesta navštíviť a úplne sa zhodnete. To sa stalo aj s mojim kamarátom M, ktorému som povedala, že mám kamaráta v Sofií a chcela by som tam ísť. On povedal, že by chcel ísť tiež do Sofie. Potom sme sa bavili o iných veciach. Približne o mesiac mi prišla správa, že sú lacné letenky do Sofie, že či ideme. IDEME!


Prileteli sme v piatok večer. Môj bulharský kamarát A na nás ešte nečakal. Vôbec som nerozumela tej ich hatlanine (cyrilika) a okolo nás začali krúžiť taxikári. Po chvíli nás však A našiel a mohli sme ísť k nemu. Tam nás čakala jeho priateľka, ktorá nám navarila skvelé jedlo. O jedle bol celý náš výlet, lebo bulhari radi a veľa jedia. Na raňajky nám nachystala banicu, čo je ich tradičný raňajkový koláč s ich skvelým syrom. Po raňajkách sme išli pozrieť do mesta. 


Všade sú sochy levov alebo orlov. 


Išli sme pozrieť do katedrály Alexandra Nevského, ktorá bola obrovská a krásna. Plná rôznych nástenných malieb. 


Tu je pohľad z boku. 


Dvojca, ktorá sa o nás celý čas starala. 


Všade boli rôzne kostoly. Každé náboženstvo malo svoj kostol blízko pri sebe. Prišlo mi to zaujímavé, keďže som zatiaľ nič také nevidela  jednom mieste. 





Potom sme pokračovali v prehliadke mesta. Celý čas sa nás pýtali, či niesme hladní. Keď sme povedali, že nie ale dali by sme si kávu, veľmi ich to potešilo. A nás zobral do podniku, kde pracoval počas štúdia. 


V kaviarni nám objednali tri druhy koláčov a všetky boli fajn. Stále do nás pchali jedlo a my sme nevládali jesť. Jeden koláč sme si zobrali na neskôr. 


Potom sme šli do ďalších múzeií. Veľa vecí sme mali v učebniciach dejepisu, čo ma neuveriteľne potešilo, keďže som ich milovala. Takže sme v nich strávili celkom dosť času. 



Večer nás pozvali na koncert národnej kapely, boli tam aj tanečníci. Nebol to úplne môj štýl ale musím uznať, že to bol zážitok. Na konci sa 3500 ľudí postavilo a začalo spolu s tanečníkmi tancovať. Speváčka zošla z pódia a objímala sa a fotila so všetkými, kto mal záujem. 


 Hneď potom sme museli ísť do krčmy. Čo je ich reštaurácia s tradičným jedlom. Objednali sme si asi 7 hlavných jedál a všetko sme si navzájom skúšali. Musím povedať, že mi tam neuveriteľne chutil šopský šalát. Navyše mi veľmi chutil chlieb na fotke. Musím ho posypať čubricou a som schopná ho jesť stále. Volá sa parlenka a je skvelý. Potom sme šli domov a hrali jednu hru, ktorá bola napínavá až do konca. Lebo až nakoniec sme videli, kto vyhrá. 


Na raňajky sme mali nejaké ich pečivko, ktoré chutili ako šišky. Navyše sme vyskúšali džem z ruží a bielych čerešní. Pre mňa boli tieto raňajky úplne zaujímavé a veľmi mi chutili. Oni tam do všetkého kydajú syr alebo jogurt. Takže aj s touto pochúťkou sme si dali syr. 


Potom sme šli do krásneho múzea pod horou Vitoša. Všetko sa mi v ňom páčilo, pretože mám rada archeológiu a vykopávky. Najradšej by som šla do Egypta pozrieť pyramídy ale teraz by som sa tam bála ísť, tak mi musí stačiť toto. 


Múzea tam majú veľmi pekné a pre študentov lacné. Všetky vstupy stoja 1€, teda tam kde sme boli. 


Potom sme sa vyviezli na horu Vitoša a odtiaľ sme išli do študentského mesta na večeru a nejaký drink. Šopský šalát bol môj favorit. Atmosféra tam bola úplne úžasná ako v každom študenstkom meste. 


Veľmi sa mi tam páčilo a dali sme si aj nejaký drink. 


Posledný deň sme raňajkovali lutenicu (ich nátierka) so syrom. Bolo to celkom fajn. Ále nie až tak, aby som potrebovala ešte niekedy ju jesť. 


Potom sme išli nakupovať. Po nákupoch sme šli do reštaurácie na 24 poschodí, čo je úplne skvelé. Nikdy som nejedla tak vysoko. Výhľad bol skvelý a škoda, že nebolo teplejšie, lebo by sme isto jedli vonku. 


Na rozlúčku sme šli do Rainbow factory, kde sme si dali koláčik. Na tripadvisore som to našla ako druhú najlepšiu kaviareň ale veľmi sa mi to nepáčilo. Vnútro bolo maličké a sedelo sa na barových stoličkách, čo pre mňa nie je vôbec pohodlné. 


Nakoniec mse sa prešli pri najväčšej univerzite a v obrovskom parku. Musím povedať, že Sofia sa mi veľmi páčila. Majú tam veľmi pekné múzeá, dobré jedlo a zaujímavú architektúru. Naučila som sa niečo aj o ich histórií. Nevedela som, že Bulharsko má tak natrieskanú históriu. Ešte by som sa tam rada zastavila aspoň na deň dva. 

Boli ste už v Sofií?
Absolvovali ste nejaký eurovíkend v meste, ktoré by ste mi odporučili?

1 komentár:

  1. Ještě nikdy jsem v Sofii nebyla, ale muselo tam být nádherně. Jejich jídlo bych taky velmi ráda ochutnala. :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť