nedeľa 26. januára 2014

Proti chorobe a aj na pekné nohy

Pranarôm Pranaforce BIOSpray, Havea oil Apricot kernel




Ahojte!
Na nedeľu by som chcela dať menšiu úvahu. A to spolupráca. Možno ste si všimli, že je odstránený banner firmy www.organicday.sk. Chcela by som povedať prečo. Obchod a produkty, ktoré majú stále hodnotím na 1*. Všetkým ho stále odporúčam. Možno si odtiaľ aj ja ešte objednám niečo v budúcnosti ale už len ako zákazník. Pretože k zákazníkom sa správajú ku všetkým rovnako. Ku blogerkám nie. Na začiatok mi poslali produkty úplne zadarmo. Potom to bola zľava z produktov + 1 zdarma podľa môjho výberu. Potom sa menili zase podmienky a musela som uverejňovať viacero informácií o produkte. Odkedy som uverejnila nie práve juchajúcu recenziu vymazali ma zo svojho zoznamu blogov Potom sa zase menili a už som zadarmo mala dostávať produkt podľa ich výberu. Na základe ich marketingovej stratégie. Neviem, aká je to marketingová stratégia poslať mi vec, o ktorej mi sami napíšu, že ju idú vyradiť, ale bola som nahnevaná/sklamaná/smutná. Mali nové produkty a z nich mi neposlali vzorky(čo nechápem, pretože keby mám obchod ja, tak ich chcem zviditeľniť). Pretože nemajú. Potom sa pozriem na iné blogerky a u nich vzorky sú. Na Vianoce som chcela urobiť giveaway a opýtala som sa, či ponúkajú vec do GA. Neposielajú. Potom som len videla ako zdieľajú GA inej blogerky. Vtedy som sa nahnevala. Pretože odpoveď produkty do GA sa vyčerpali by bola v pohode. Ale takto je to len ďalšie klamstvo. Potom som sa opýtala, prečo to tak robia. Odpoveďou mi bolo, že oni rozhodujú o tom, čo pošlú, na základe rôznych úrovní blogov a že môžem byť rada, že so mnou spolupracujú. Tak do tejto odpovede som bola skutočne rada. Ale ak rôzna úroveň blogov znamená písať len juchajúce recenzie plné nadšenia a "držať hubu a krok", tak asi nechcem spolupracovať. Pretože nejaká zľava mi nestojí za pocit toho, že môžem napísať čo len chcem a nemusím sa báť, že sa to niekomu nebude páčiť a zase mi zmení podmienky. Samozrejme, že im neberiem ich právo posielať veci ako chcú oni. To je vcelku normálne.
Aby som zosumarizovala celú spoluprácu, tak obchod je stále u mňa top medzi Slovenskými a verím mu, čo sa týka kvality produktov. Pani Zuzana mi naozaj pomohla s aromaterapiou a vybrala mi skutočne dobré oleje, za čo jej ďakujem. Ale už s ním nechcem spolupracovať.





Teraz už len dorecenzujem vecičky, čo sa mi doma z organicday nakopili. Bude to ešte na pár postov a nebudem trestať deti(výrobky) za konanie svojich rodičov (obchod). Naozaj všetky budú napísané, tak, ako som ich používala. Ako vždy...Tu je prvý. Oba produkty som si kúpila pri začiatku aromaterapie. Tento sprej ma veľmi zaujal, pretože sľubuje vyčistenie vzduchu a ešte aj vášho nosa. Neobsahuje alkohol iba zmes esenciálnych olejov. Stačí  nastriekať 2x a cítite ho v celej miestnosti. Balenie je sklenené s rozprašovačom. Ten rozprašuje prúd sústredene na jedno miesto. Veľmi sa mi páči jeho vôňa a pôsobí na mňa povzbudzujúco. Kúpila som si ho preto, lebo na prednáškach celý čas niekto smrkal kašlal a ja som sa bála, že ochoriem. Preto som si ho strekla na tričko a cítila ho celý deň. Navyše vždy, keď som prišla zo školy na intrák som si ho tam nastriekala. Dokonca mám pocit. Že keď som ho tu striekala, keď som bola chorá, rýchlejšie som sa uzdravila a keď bola chorá spolubývajúca nenakazila som sa/alebo som aspoň dlhšie odolávala. Navyše ho môžete streknúť na vreckovku a vdychovať, čo som zatiaľ neskúsila. Ak pracujete v kancelárií, kde kýchajú ľudia alebo aj v obchode, proste hocikde, kde sa môžete stretnúť s chorým človekom odporúčam to vyskúšať. Pekne vonia, funguje a je prírodný. 








Esenciálne oleje, treba v niečo rozmiešať a základné pravidlu chémie je : Podobné sa rozpúšťa v podobnom. Vedela som, že ho budem používať hlavne na zimu, preto som si vybrala olej marhuľové jadra. Je za studena lisovaný a obsahuje vitamíny A, E a nenasýtené mastné kyseliny. Už dávnejšie som písala, že by som sa chcela natierať olejmi, namiesto krémov. Týmto som si to iba utvrdila. Keď do neho nakvapkáte napríklad citrónový olej máte naozaj povzbudzujúci účinok a krásnu vôňu samozrejme. Samostatný mi moc nevonia. Keď do neho nenakvapkáte nič stále vám ostanú benefity ako krásne vyživená pokožka jemná na dotyk. A to, že koža ako najväčší orgán tela nebude vstrebávať žiadne chemikálie. Skúšala som ho aj na tvár ale tam mi nerobil dobre(začínam mať pocit, že na tvári mi žiaden olej nerobí dobre). Skúšala som ho dať aj na končeky vlasov po kúpaní alebo na celé vlasy pred umývaním. Ale ani tu sa mi neosvedčil, pretože vlasy vyzerali ako omastená slama. Olej sa mi veľmi páči, ale nabudúce skúsim iný. Teraz mám na tvár argánový a tiež mi nerobí dobre (ale aj na ten bude recenzia). 

Čo si o spolupráci myslíte vy?
Veríte blogerkám, ktoré píšu len oslavné recenzie na veci ktoré dostanú?
Čo hovoríte na produkty?
Aký krém/olej by ste mi na tvár odporučili?

11 komentárov:

  1. Milá Adriana, ďakujeme za recenziu, Dovolíme si napísať niekoľko slov k "spolupráci" verejne, nakoľko v tomto prípade nemáme zatiaľ iný priestor brániť sa, bolo by vhodné uviesť aj náš postoj, ktorý dobre poznáte, ale trochu zdeformovane ste to uviedli: áno, spôsob spolupráce určujeme my, vyberáme si aj blogerky na základe úrovne blogu. Nie je pravda, že sme Vám napísali, aby ste "bola rada že s Vami spolupracujeme", ak ste to takto pochopila, je to žiaľ Váš problém. Takisto slová o tom, že "klameme" treba zvážiť, lebo ide o vážnu vec takto niekoho obviniť! My predsa nemusíme zverejňovať jednotlivé spolupráce a dohody s jednotlivými blogerkami. Nikdy sme Vás neoklamali, vždy ste vopred vedela, aké sú podmieky, a či ich prijmete. Ak sa niečo zmenilo, dozvedela ste sa o tom s tým, že staré pravidlá sa najprv dodržali a potom sa prešlo na nové! A čo sa týka tých menej príjemných recenzií, a vymazávania blogov?!... nuž, tu nemáme čo dodať, na žabomyšie vojny nemáme čas, energiu, ani chuť... S pozdravom, Mgr. Zuzana Ďatková, Biokozmetika OrganicDay

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani ja už na ne nemám chuť. Píšem blog podľa seba a ja to vnímam takto. Je to môj názor, s ktorým nemusíte súhlasiť a v pohode sa môžete vyjadriť. Nato tu tie komentáre sú. Spísala som veci, ktoré som si zapamätala. Vy ste to napísali svoj názor a veci zo svojej strany a ostatní si môžu urobiť obraz.

      Odstrániť
  2. o olejoch som písala úplne v skratke tu
    http://muffinsisters.blogspot.sk/2012/12/oleje-k-vasim-sluzbam.html
    pokiaľ máš mastnejšiu pleť, na tvojom mieste idem do nejakého nimbového, možno konopného, rakytníkového...

    no, spolupráce. sú oslavné recenzie a oslavné recenzie. jedny sú tie pravdivé a druhé tie falošné. a myslím, že je to poznať. mnoho blogeriek mi kvôli tomu lezie krkom a kebyže sa mi chcelo, tak ich už mám dávno vymazané zo sledovania (ale to by mi zabralo veľa času). jednoducho ich nečítam, alebo sa tam len idem posmiať. spolupráce sú dobrá vec, ale bohužiaľ si 90% firiem myslím, že sme sprosté. viac sa k tomu asi vyjadrovať nebudem :(


    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za zoznam. Pozrela som si pár olejíčkov. Mám momentálne suchú pleť. A začínam mať pocit, že moja pleť jednoducho oleje nepríjma. Čo je škoda, pretože na celé telo mi problémy nerobia.

      Keď ja si myslím, že by to mohlo byť aj o tom, že keď niekomu s mastnou pleťou nesadne nejaký krém mohol by sadnúť tomu človeku so suchou. Nie, že je ten produkt automaticky zlý. Napríklad, keď vidím u niektorých blogeriek recenziu, najskôr sa pozriem na malé písmenka a keď vidím, že je to spolupráca, iba sa zasmejem, že to bude zase oslava a produkt, ktorý je must have. A tak na 95% to tak skončí. A takto to ja robiť nechcem. Pretože blog je jednoducho veľa roboty, po ktorej si nechcem skákať.

      Odstrániť
  3. Presne tak Adriana, každý si urobí svoj obraz... len jednému nerozumiem, prečo ste sa urazila (Vás naštvalo, bola ste smutná, sklamaná, nahnevaná...) preto, že niekto iný dostal produkt "zadarmo", keď hrdo vyhlasujete, že sa smejete na takýchto spoluprácach,a že takéto spolupráce robiť nechcete... Ešte by som rada dodala k téme "úroveň blogov", ku ktorej som vám veľmi presne uviedla v našej mailovej konverzácii, čo si pod tým predstavujeme my, ale Vy ste v svojom článku písali o niečom úplne inom a nám cudzom, a síce o tom, ako vnímame úroveň blogu podľa lichotivých recenzií. Zamyslime sa najprv nad podstatou toho, že obchodník pošle zrecenzovať produkt - áno, pozitívna recenzia je super, to je logické, a tváriť sa inak je pokrytecké. Na druhej strane, väčšinou ten dobrý obchodník hľadá "spriaznenú dušu", napr. my budeme hľadať niekoho, kto biokozmetike rozumie, má skúsenosti a pod... A nakoľko si veríme, aj našim produktom, posielame... Samozrejme, keďže kozmetika je vec veľmi individuálna, úprimne chápeme, že niekomu vyhovuje to, inému ono a potom recenzia vypáli trochu inak. Takže do tejto chvíle je to stále v poriadku. A čo si teda vo všeobecnosti predstavujeme pod pojmom "dobrý" blog (a teda pre nás vhodný, s ktorým chceme spolupracovať!)? Toto: 1. spriaznenosť duše (vôbec nejde o "vtieranie"), 2. spisovnosť a štylistika (nejde o drobné chyby, tie sa vždy stanú...), skrátka spôsob písania blogerky, aký je nám blízky, 3. odozva zo strany čitateľov, 4. originalita, 5. záujem zo strany zákazníkov - veľmi dôležité!!! Prečo by inak akýkoľvek obchod produkt propagoval, že?... A napokon, ak by sme mali teda každému blogu automaticky posielať produkt "zadarmo", tak očakávame že automaticky dostaneme od každého rovnaký záujem čitateľov a následne rovnaký záujem klientov. Dosť nereálne... a ak by som sa mala pozerať na spolupráce rovnakými očami ako Vy, potom by bolo "neférové" voči nám, ak nám blog X nič "nepredá", ale po uverejnení recenzie blogerky Y máme do týždňa produkt vypredaný - a nie je to z dôvodu lichotivých recenzií, nemyslite si, ľudia nie sú hlúpi, neskočia na všetko (aj keď si Nina v svojom komente myslí, že obchodníci považujú blogerky za sprosté, hm...). Myslím, že vycítia, čo je úprimné a čo nie... Na záver - tvrdiť o našich blogerkách, s ktorými spolupracujeme vo forme zasielania produktov, že sa svojim spôsobom "predávajú", že píšu falošne a neúprimne, že ide o "skákanie po hlave" a pod... a vôbec, zovšeobecňovať spoluprácu s obchodmi týmto spôsobom je veľmi pokrytecké. P.S.: Oceňujem, že naše komentáre nemažete, slúži Vám to ku cti. Z.Ď.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak toto je už hranie zo slovíčkami. Ja spoluprácu veľmi rada príjmem ale jednoducho nebudem písať, že veci sú dobré a sadli mi ako uliate, keď to tak nebolo. Viem, že ste mi recenziu nikdy nemenili. Ale píšem o bázi pod očné tiene z firmy lily lolo o ktorej ste mi sami písali, že idete meniť obaly. A jednoducho nechápem, prepáčte, naozaj nechápem, aká je to potom marketingová stratégia poslať mi produkt, ktorý keď zrecenzujem už nebudete ani predávať. Ja som to pochopila a je to môj názor taký, že sa toho potrebujete zbaviť a ešte k tomu vám niekto o tom napíše článok doublewin. Ja si myslím, že "spriaznená duša" čo sa týka biokozmetiky som, zaujíma ma, pýtam sa,zisťujem si a chápem, že za kvalitu sa platí. Ja vám samozrejme nemôžem diktovať, s kým chcete a s kým nechcete spolupracovať. Ale môj názor je, že by sa mali zobrať aj trochu kritiky. Osobne som spokojná tak so 70% vaších produktov, čo je podľa mňa skvelé číslo. Keď sa pojdem dneska kúpať použijem vašu masku na tvár, olejček na vlasy, aromaterapeutické oleje, potom sa natriem týmto olejčekom. To do recenzií píšem ale stane sa, že mi krém nesadne, pretože mám pleť akú mám. A aj toto by som si rada prečítala. Pretože keď idem investovať do drahej veci chcem vedieť komu sadol a komu nie. A keď nájdem len samé juchajúce recenzie niečo nebude v poriadku (napr takto som sa odradila od kúpy krému na tvár od inej firmy). Preto ma aj zarazilo, že ste to vymazali zo svojich stránok (ale tak je jasné, že na vašich stránkach budete mať vy, čo chcete vy. Rovnako ako mám ja tu.) Samozrejme spisovnosť a štylistika je dôležité, originalita je úžasná vec, veď preto každý číta iný blog, odozva zo strany čitateľov teší aj mňa. Záujem zo strany zákazníkov musíte posúdiť sami. K tomu ja prístup nemám. Dostala som do súkromnej správy sem tam otázky na produkt, ale neviem, či si ho daná osoba potom zakúpila. A máte pravdu je to nereálne. Preto ste sa rozhodli dať podmienky. O týchto podmienkach ste ma informovali a ja som sa jednoducho už rozhodla, že ich už nepríjmam. Ja to tvrdím vo všeobecnosti o blogerkách, ktoré čítam a okrem Moniky u ktorej som videla asi naposledy nejakú krabicu od vás, nečítam žiadnu vašu blogerku. Nie je to môj štýl čítania. O žiadnom "skákaní po hlave" nepíšem. Blogerka sa sama rozhodne ako bude písať, či sa chce zapáčiť alebo napíše podľa seba. Ja nevidím dôvod prečo by som mala tieto komentáre mazať. Pretože vy máte právo sa vyjadriť presne o tomto hovorím. Je to o tom, aby si človek spravil obraz. Sama by som si nasr*ala do úst keby tu napíšem "aká som ja super a ako my vy ubližujete" a vy sa nemôžete brániť. Toto je asi všetko, čo by som k tomu chcela povedať.

      Odstrániť
  4. Adriana, žiadne hranie so slovíčkami, iba reakcia na Vaše komentáre. Ohľadom bázy - to, že značka mení dizajn, resp. budú iné krabičky neznamená, že produkt rušíme, toto som skutočne nepochopila tú sťažnosť z Vašej strany...a hlavne nechápem, prečo sťažnosť prišla práve teraz (ako všetky sťažnosti zrazu). Napokon, tie bázy zatiaľ ostávajú rovnaké, ako ma výrobca najnovšie informoval... Budú aj tam zmeny časom, ale na to má výrobca plné právo. Faktom je, že my Vás do spolupráce nenútime, sama som prvá navrhla jej zrušenie, tak sa nebudeme tváriť, že ide o hrdosť z tej, či z tej strany... Ku GA - nebola žiadna GA na žiadnom blogu - asi ste sa pomýlila, šlo o serióznu súťaž v spolupráci s blogom, do ktorej sme venovali produkty a my sme ich aj víťazom posielali. Skrátka nám blog poskytol priestor na súťaž a to je dosť veľký rozdiel od GA. A pokiaľ sa pamätám, jedinú GA sme realizovali práve s Vašim blogom (rok 2012?, šlo o pleťovú masku). Žiaľ, musela som zájsť do podrobností, ale odzneli tu dosť nepekné slová o tom, ako klameme a voči tomu sa chcem dôrazne ohradiť! Nuž preto takto konkrétne... A ešte priateľská rada do budúcnosti - obviniť niekoho z klamania nie je vec názoru, ale stoja za tým opäť fakty...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sťažnosť som vám chcela poslať po tom, ako ju otestujem. Rovnako ako som to urobila napríklad pri BB kréme nepoužívala som ho správne, povedali ste mi ako na neho. Pohoda, to isté som chcela urobiť aj s bázou, čo teraz asi ťažko dokážem. To je to isté seriozna súťaž víťaz dostane cenu od vás, nie z peňaženky blogerky, GA, ktorú som chcela ja by bola to isté. Áno, za to som vám vďačná a dúfam, že aj čitateľka, ktorá ju vyhrala. Prepáčte, nevedela som ako sa mám opýtať, pretože u mňa je súťaž o produkty a GA to isté. V tom prípade som teda klamala ja. Áno, GA neposkytujete, vy poskytujete serióznu súťaž.

      Odstrániť
  5. No toto. Ta diskuze výše - podle mě slovíčkaření. O tom, co je soutěž a co ne, ehm, tak to je snad přeci úplně jedno, jestli produkty jdou přes blogerku, nebo ne. Soutěž jako soutěž... zviditelní se v obou případech jak blog, tak obchod, oboustranně prospěšné.
    Naprosto chápu tvé pocity z toho všeho. Jedna věc je, že podmínky spolupráce si každý může diktovat. Druhá věc to, že ty je můžeš/nemusíš přijmout, jako v tomto případě. Docela by mě zajímaly metody hodnocení "efektivnosti recenzí a jednotlivých blogů" - do toho nevidím a nevím, jak se to zjišťuje.
    Pokud bych viděla, že zájem z druhé strany klesá, asi bych nejásala, to zřejmě nikdo. Dá se pochopit, že pokud produkt nebyl ihned po tvé recenzi vyprodán, zřejmě jsi nepřinesla kýžený užitek. Ovšem obchod také ví (?), že dlouhodobý hýčkaný vztah je o něčem trochu jiném, než nárazově vyprodat jednu věc. Jde o vzájemné interakce, kterých si čtenáři všimnou a už vedou obchod v povědomí, jejich oblíbená blogerka tam kupuje, kupuje ráda....a to výhledově užitek přinese, protože dost možná ta další recenze juchající bude (obvzlášť když dostaneš na výběr a vybereš si věci, co se přímo pro tebe hodí). A to je ten důvod, proč se vyplatí udržovat si i "méně výhodné vztahy". ALE měly by být udržovány všechny stejně. Protože je jasné, že rozdílný přístup lidem vadí právě ze všeho nejvíc. Klíčem k tomu všemu by za mě tedy bylo - pečlivě vybírat blogy, na které se obrátím se spoluprácí, a tu udržovat pro všechny stejně, byť na některých blozích je to méně rentabilní. Pořád i tak je to reklama prakticky zadarmo!!!!
    Co se mě týká, jsem asi docela dost ráda, že se mě to netýká :-D (ono zas já když se dám do pořádného hejtu....to by si za rámeček nedali :-D ). Osobně bych přistoupila jen na to, že budu mít něco zcela zdarma a napíšu o tom. Nic jiného se mi nevyplatí, protože sleva = zbytečný neplánovaný výdaj navíc. To už pak nejsem spolupracovník, ale zákazník přece ;-) Nějaká sleva mě prostě nevytrhne no... A může si každý říkat, že si blogerky myslí jaké nejsou primadony a jak by všechno chtěly zdarma. On ale ten virtuální prostor má mnohem větší cenu, než pár produktů celkem za 500 Kč. (i jen umístění banneru na měsíc stojí víc)
    Jsem ráda, že jsi ten článek napsala.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To už je jedno, dúfam, že už sme si to všetko vyhovorili a už sa tu nebude slovičkáriť. Veď ja som pochopila, že je to o tom, či sa ten produkt vypredá alebo nie. No tvoj hejt by som teda na seba nechcela zažiť. No tak hej zákaznik/bloger, čo je výhra ale veď ja nehovorím, že som nebola doteraz spoko. Ale tak dostalo ma to trochu. Už som si povedala svoje a dúfam, že už je koniec. A s tým koncom máš pravdu, ani tak nejde o to, že by tam ten banner mali mať alebo nie ale skôr o môj čas, pretože to nepoužívam len týždeň/raz. Napríklad ten krém som používala asi tri mesiace (to už si nepamätám) potom mi odporučili sérum pod neho, čo som si tiež kúpila. Ďalší výdavok (ja viem nenútili ma, to ja som chcela svojej pokožke pomôcť). Ďalšie testovanie, ďalší čas. Potom sa to aj tak ukázalo, ako vecička na moju pokožku nie príliš vhodná. Takže ďalší výdavok za krém, ktorý mi dá pokožku do poriadku. Kvôli zľave a jednému produktu, ktorý som v podstate nemôžem povedať nechcela(veci zadarmo potešia a zistila som čo tam mám až na Vianoce, pretože ich veci som si pýtala pod stromček), skôr by som očakávala niečo iné, pretože s pani Zuzanou sme sa normálne cez správy rozprávali a vedela, čo by som asi tak potrebovala. Proste myslím, že sa mi to už neoplatí.

      Odstrániť
    2. Dodatek - podle mě to obchod podělal (ne ty) a já bych na tvém místě jednala stejně ;-) Ta moje celá rozprava byla takové ujasnění mého názoru celkově na spolupráce a jak by to mělo probíhat. Tj.pro všechny stejně - z výše vypsaných důvodů. Né jednomu slevu, druhému vše zdarma.
      A neboj žádný hejt na tebe nebude :-DDD

      Odstrániť