streda 19. septembra 2018

Ako som sa dostala na erazmus do Portugalska?

Ahojte!
Toto bude poste bez fotiek. Takže ak vás to odradzuje, píšem to hneď.
Na erazmus som chcela ísť vždy. V podstate som chcela cestovať odmalička. Ale erazmus bol môj sen. Čo je však zaujímavé, nikdy som nemyslela na jednu krajitu. Vždy som len chcela ísť do ZAHRANIČIA. Keď som sa dostala na vysokú školu, v bakalárskom štúdiu na Mendelke bolo tak málo informáciíí a tak strašne veľa práce, že som vedela, že to nestihnem. Našťastie som teraz na VUT, z čoho som neuveriteľne šťastná. Prístup je úplne iný, hneď na prvej hodine nám vysvetlili všetko o erazme, kam sa dá ísť a HLAVNE nám povedali že v programe je dosť peňazí, že všetci môžeme ísť a mali by sme ísť. Odvtedy som bola nakopnutá. Začala som rozmýšľať nad krajinou, v ktorej by som chcela študovať. A vyšlo mi Fínsko. Milujem zimu a tmu, nemám rada, keď je niekto v mojej osobnej zóne a keď ma štúdium baví, pracujem celkom zapálene. Vybrala som si teda Fínsko. Poslala som prihlášku a čakala, kým ma príjmu. A v apríly to prišlo. Okolo 24 apríla mi prišiel list, že ma prijali na mnou vybranú školu. V liste bolo niekoľko krokov, čo treba spraviť, aby som mala izbu, rozvrh atď. Hneď prvý krok bol registrácia. A v jednom kroku som mala vybrať, ktorú fakultu navštívim. A ekonomická tam nebola. Vrátila som sa na začiatok, či som nezaklikla niečo zle. Ale nie, znova tam nebola. Tak som si prečítala list, ktorý mi poslali a asi 4 alebo 5 bod bol, že neotvárajú ekonomické hodiny. To bol pre mňa šok. Tak som sa rozhodla, že si chcem pozreť iné mestá ale vo Fínsku mali všetky univerzity deadline do konca apríla. Dovtedy by som musela mať všetko vybavené. Čo je v podstate nemožné. Chytila ma panika a rýchlo som volala do školy. Tam mi povedali, že mám ešte možnosť ísť ale musí to byť južanská krajina. Tie ma nikdy nelákali ale v tej panike som mala klapky na očiach a videla som len to, že ak nepôjdem na erazmus, tak sa mi nesplní sen. Preto som začala rozmýšľať. Taliansko mi príjde lenivé, v Španielsku sú hodiny po španielsky, Grécko nie, Chorvátsko a Bulharsko sú dovolenkové krajiny ale okrem pláži ma to tam moc nezaujíma. Jednoducho som vyraďovacou metódou prišla k Portugalsku. Prišlo mi, že tu je toho celkom dosť čo vidieť, neni až tak drahé a učí sa tu po anglicky. Okej, všetko som vybavila. Trvalo to asi dva týždne ale vybavila som všetko. Potom som sa sústredila na skúšky a na cestu do Mexika a Benátok a trošku som nato ja zabudla. No a potom som začala rozmýšľať, že či vôbec niekam chcem ísť. Lebo Portugalsko neni krajina mojích snov, budem mať veľa práce, keď sa vrátim domov a bude to extrémne ťažké, keďže vôbec nerozumiem portugačine. V jednom bode som bola rozhodnutá ostať doma. Pretože to nebolo to čo som chcela. Povedala som si, že radšej pôjdem po škole  na prax alebo niečo také. Ale potom som si povedala, že radšej to stihnem počas školy. Toto rozhodnutie padlo týždeň a pol pred odchodom. Tak som začala riešiť letenky a ubytovanie. Letenku som našla z Katowíc. Ubytovanie som si pozerala večer pred odletom. Nič som nenašla, tak som si na prvé tri noci zaregistrovala hostel a úplne prvú noc nemali ubytovanie voľné, tak som bola rozhodnutá spať na letisku. Našťatie som napísala jednej slovenke a ona ma prvú noc ubytovala.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára